Philipsreclame zorgt voor opschudding in Singapore

Een grizzlybeer in een Philipscommercial zorgde voor nogal wat opschudding in Singapore (Foto: Wiki-Commons)

Een grizzlybeer in een Philipscommercial zorgde voor nogal wat opschudding in Singapore (Foto: Wiki-Commons)

Een reclamefilmpje van Philips heeft in Singapore duidelijk zijn doel gemist. In het filmpje is te zien hoe een grizzlybeer in een woonwijk in prullenbakken op zoek is naar eten. De mensen die het filmpje zagen dachten dat het echt was en waarschuwden de politie. Daar bleef het niet bij.

Ook de dierentuin van Singapore rukte uit met een speciaal team dat gewapend was met verdovingspistolen. Pas na enkele uren wisten ze dat het filmpje niet echt was. Philips wilde voor een marketingscampagne via wat sociale netwerksites een nieuw scheerapparaat aanprijzen.

De politie in Singapore onderzoekt of Philips aansprakelijk gesteld kan worden voor de publieke hinder. Als dat kan dan moet Philips waarschijnlijk een boete betalen van 1000 Singapore dollar, wat neerkomt op ongeveer 550 euro. Philips heeft zijn excuses aangeboden.

Lees ook:Nederlander vermoord op Java
Lees ook:Maleisische krant biedt excuses aan spotprent Japan
Lees ook:De Thaise Keuken: Fried Rice
Lees ook:Celstraf voor martelende militairen Papoea
Lees ook:Papoea Nieuw Guinea doneert geld overstromingen Australië

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.